Powered By Blogger

23 Απριλίου 2019

ΖΑΣΤΑΒΑ 1300 - Zastava 1300

GLi-Pedia.blogspot.com

Πολλοί λίγοι θα γνωρίζουν, ότι στην Ελληνική αγορά κυκλοφόρησε το Zastava 1300 στις αρχές του 1970. Για όσους δεν το γνωρίζουν καλά, το αυτοκίνητο αυτό . . .

είναι ένα κράμα των γνωστών μας Fiat 1300 & 1500, κατασκευασμένο στη Γιουγκοσλαβία. 

   Η εξωτερική του εμφάνιση είναι δανεισμένη από το μεγαλύτερο μοντέλο, ενώ τα μηχανικά του εξαρτήματα ανήκουν στο Fiat 1300. Τα κυριότερα «προσόντα» του αυτοκινήτου είναι η τιμή του, ο εξοπλισμός του και η γερή κατασκευή του.


   ZASTAVA 1300 :  ΕΝΑ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΚΟ FIAT

GLi-Pedia.Blogspot.com


  Κατ` αρχήν η τιμή του.

   Το Zastava 1300 κόστιζε στην αρχή 113.000 Ελληνικές δραχμές. 
   Ενώ ο  νέος αντιπρόσωπός του έκοψε την τιμή και την έκαμε ακριβώς στις 88.500 Ελληνικές δραχμές.

GLi-Pedia.Blogspot.com


     Εξοπλισμός του ZASTAVA

   Σ` αυτό τον τομέα ήθελε να μοιάσει τόσο στην Ιταλική φινέτσα που στην εργονομία του ταμπλό του έφερε πολλά λαμπάκια στις ενδείξεις, (π.χ. Βενζίνης, χειρόφρενου, κλπ).

   Άλλα σημεία αξιοσημείωτα ήταν το ενεργό σύστημα καλοριφέρ, ο υδατο-εκτοξευτής του εκκινούσε αυτόματα τους καθαριστήρες του αυτοκίνητο. Καθώς επίσης τα καθίσματα ήταν σπαστά, δηλαδή ανακλινόμενα.


     Κατασκευή του ZASTAVA

   Όποιος το οδηγούσε το Ζastava ένιωθε μία έντονη αίσθηση σιγουριάς πάνω στο κατάστρωμα όταν εκινείτο. Επίσης όταν βρισκόταν σε χωματόδρομο τα πήγαινε πολύ καλά διότι δεν άκουγες τριγμούς της καρότσας, ή άλλες διαμαρτυρίες της καρότσας.


GLi-Pedia.Blogspot.com

 
     Η μηχανή του ZASTAVA

   Η καρδιά του Zastava 1300 ήταν ένα τετρακύλινδρο μοτέρ της FIAT που είχε δοκιμαστεί επί σειρά ετών για να τοποθετηθεί στο Zastava 1300
Η διαδρομή του κινητήρα ήταν 72 επί διάμετρο 79,5 χιλιοστά. 
Ο στρόφαλος αναπαύεται πάνω σε πέντε κουζινέτα βάσεως καθώς επίσης ο εκκεντροφόρος του παίρνει κίνηση μέσω αλυσίδας. 
Η συμπίεση είναι 8,8 προς 1 και ένα διπλό καρμπιρατέρ Βέμπερ, καθέτου ροής, τα 1.275cc βγάζουν 72 Ίππους (SAE) στις 5.400 στροφές.

   Αξίζει να σημειωθεί ότι προ ετών το καπάκι των κυλίνδρων είχε χρησιμοποιηθεί από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων αγώνων φόρμουλα τζούνιορ. 

   Τα 72 άλογα βρίσκουν πλήρη εκμετάλλευση από ένα σασμάν τεσσάρων συγχρονισμένων ταχυτήτων που αποδίδουν ικανοποιητικά.

   Ένα παράπονο είναι ο κάπως σκληρός μηχανισμός αλλαγής ταχυτήτων και οι κάπως μεγάλες διαδρομές. Τον λεβιέ του σασμάν ο οποίος βρίσκετε τοποθετημένος στο τιμόνι.

   Τα φρένα του Zastava 1300 είναι δίσκοι και στους τέσσερις τροχούς, με τη βοήθεια σερβό. Στον τομέα αυτό, το αυτοκίνητο υπερτερεί πολλών της κατηγορίας του.


GLi-Pedia.Blogspot.com



Επιμέλεια Άρθρου και φωτογραφίας : Γεώργιος Λυμπερόπουλος


Η αναζήτηση στο άρθρο :  Auto-Moto, Αυτοκίνητο, Αμάξι, Car, AutoCar, autocar, zastava, Yugkoslavia, #car, #autocar, @autocar, #zastava, @zastava, #yugkoslavia, #fiat,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου